Поръчка по телефона
0896890667

Меню
Меню
ТОП 5 МИТА ЗА АВТОМОБИЛНИТЕ ГУМИ

27.01.2023 13:42:50

ТОП 5 МИТА ЗА АВТОМОБИЛНИТЕ ГУМИ

Мит №1 :

Максималното налягане за напомпване на вашите гуми е изписано върху тях.

Истината: Всъщност правилното налягане на напомпване за дадена гума се определя от производителя на автомобила - не от производителя на гумите. Тази информация обикновено е посочена на табелка при шофьорската врата на автомобила или в ръководството за експлоатация.

Правителството вече изисква новите автомобили да имат това препоръчително налягане на табелка, разположена на рамката на вратата на водача. При по-старите автомобили тази табелка често се намира на рамката на вратата, но може да бъде открита и на други места като: капака на багажника, вратата на жабката или на вратата на резервоара.

Ако не можете да откриете табелката с препоръчителното налягане, потърсете я в ръководството на собственика или се обадете в отдела за обслужване на клиенти на производителя на автомобила ви.

А за тези, които са на принципа „колкото повече- толкова повече“ и са решили да се подсигурят с напомпване няколко стойности над посочените: напомпването на гумата над препоръчаните стойности от производителя на автомобила може да я направи по-податлива на повреди от дупки и ще намали комфорта на возене.

Мит №2 :

Системата за следене на налягането в гумите (TPMS) гарантира, че гумите ви са винаги в изправност.

Истината: С напредването на технологиите сме се научили да сме една идея по- мързеливи с нашите автомобили. Имаме си табло, което показва разход на гориво, изправност на автомобила и дори не си правим труда да пускаме чистачките си сами. За съжаление не винаги информацията, която ни е давана от автомобила е вярна.

Системата за следене на налягането в гумите следи по електронен път и показва налягането в гумите чрез манометър, пиктограма или предупредителна светлина на арматурното табло на вашия автомобил. Всички вярваме, че щом предупредителният сигнал на таблото ни е изключен, то всичко е наред и гумите ни са перфектно напомпани.

Всъщност ИСТИНАТА е следната: Предупредителният сигнал се задейства само когато гумите загубят 25 % от налягането си (известно още като "опасно ниско" налягане), което значи, че все пак може да шофирате с гуми, които са недостатъчно напомпани. Това от своя страна може да причини ненужно износване, разход на гориво и в някои случаи да намали способността за завиване, като същевременно увеличава спирачния път.

Нашият съвет към вас е да проверявате налягането в гумите на всеки 30 дни по старомодния начин: ръчно, с помощта на манометър за налягане в гумите.

Мит №3 :

Трябва да въртите гумите си веднъж годишно.

Истината: Това не е точно така. Ротацията на гумите трябва да се извършва на всеки 8 000 до 12 000км, което съвпада и с типичната препоръка за смяна на маслото. Така че най-лесният начин да гарантираме, че това се случва, е да направите и двете едновременно.

Мит №4 :

Всички гуми се износват равномерно.

Истината: В един идеален свят не би трябвало да се притесняваме за неравномерното износване на гумите си. Има обаче множество причини, поради които гумите ви могат да се износват по този начин.

В зависимост от задвижването, предните или задните гуми може да се износват по-бързо от останалите. При мощните автомобили със задвижване на задните колела най-вероятно ще се наблюдава по-бързо износване на задните гуми. Задните гуми са отговорни за предаването на мощността към пътя, което от своя страна води до по-бързото им износване в сравнение с предните.

Гумите ви могат да се износват по-бързо и когато не са правилно напомпани. Независимо дали са прекалено или недостатъчно напомпани, това води до непропорционално износване на гумите. Ако забележите неравномерно износване на предните гуми, то може да се дължи и на повредени компоненти на кормилното управление или на регулирането на гумите.

Мит №5 :

Много щадене, означава много оставащ живот на гумата.

Истината: Истината е следната: мнозина са изненадани, че гумите могат да достигнат края на живота си, без да са изминали много път или да са извършили много работа.

Някои автомобилни производители препоръчват подмяна на гумите на всеки пет или шест години, независимо от дълбочината на протектора. Гума, която е била на автомобила седем или осем години, много прилича на 65-годишен човек: независимо колко здрав и в добра форма изглежда, той не трябва да играе футбол срещу 19-годишни младежи.

Как можете да разберете на колко години е вашата гума:

1.Погледнете върху страничната стена, за да откриете буквите "DOT". След това ще има поредица от цифри, които могат да бъдат в три или четири отделни прозорчета. Последните четири цифри показват кога е произведена гумата: "3112" означава, че гумата е произведена през 31-вата седмица на 2012 г.

2.Проверете за пукнатини по страничната стена. Пукнатините са сериозен признак, че гумата трябва да се смени.

3.Проверете за влошаване на състоянието на гумата, което може да бъде голям проблем за рядко шофирани превозни средства, като например кемпери или колекционерски автомобили.

Авто блог

Авто блог

ТОП 5 МИТА ЗА АВТОМОБИЛНИТЕ ГУМИ

Автомобилните гуми при зимни условия

Топ факти и интересни митове свързани с частите и самите автомобили! Топ факти и интересни митове свързани с частите и самите автомобили! 2023-06-12T09:40:15+03:00 ТОП 5 МИТА ЗА АВТОМОБИЛНИТЕ ГУМИ

<p><span style="font-size: 14pt; font-family: georgia, palatino, serif;"><strong>Мит №1 :</strong></span></p> <p><span style="font-size: 12pt;"><strong><span style="font-family: georgia, palatino, serif;">Максималното налягане за напомпване на вашите гуми е изписано върху тях.</span></strong></span></p> <p><span style="font-family: georgia, palatino, serif;">Истината: Всъщност правилното налягане на напомпване за дадена гума се определя от производителя на автомобила - не от производителя на гумите. Тази информация обикновено е посочена на табелка при шофьорската врата на автомобила или в ръководството за експлоатация.</span></p> <p><span style="font-family: georgia, palatino, serif;">Правителството вече изисква новите автомобили да имат това препоръчително налягане на табелка, разположена на рамката на вратата на водача. При по-старите автомобили тази табелка често се намира на рамката на вратата, но може да бъде открита и на други места като: капака на багажника, вратата на жабката или на вратата на резервоара.</span></p> <p><span style="font-family: georgia, palatino, serif;">Ако не можете да откриете табелката с препоръчителното налягане, потърсете я в ръководството на собственика или се обадете в отдела за обслужване на клиенти на производителя на автомобила ви.</span></p> <p><span style="font-family: georgia, palatino, serif;">А за тези, които са на принципа &bdquo;колкото повече- толкова повече&ldquo; и са решили да се подсигурят с напомпване няколко стойности над посочените: напомпването на гумата над препоръчаните стойности от производителя на автомобила може да я направи по-податлива на повреди от дупки и ще намали комфорта на возене.</span></p> <p></p> <p><span style="font-size: 14pt; font-family: georgia, palatino, serif;"><strong>Мит №2 :</strong></span></p> <p><span style="font-size: 12pt;"><strong><span style="font-family: georgia, palatino, serif;">Системата за следене на налягането в гумите (TPMS) гарантира, че гумите ви са винаги в изправност.</span></strong></span></p> <p><span style="font-family: georgia, palatino, serif;">Истината: С напредването на технологиите сме се научили да сме една идея по- мързеливи с нашите автомобили. Имаме си табло, което показва разход на гориво, изправност на автомобила и дори не си правим труда да пускаме чистачките си сами. За съжаление не винаги информацията, която ни е давана от автомобила е вярна.</span></p> <p><span style="font-family: georgia, palatino, serif;">Системата за следене на налягането в гумите следи по електронен път и показва налягането в гумите чрез манометър, пиктограма или предупредителна светлина на арматурното табло на вашия автомобил. Всички вярваме, че щом предупредителният сигнал на таблото ни е изключен, то всичко е наред и гумите ни са перфектно напомпани.</span></p> <p><span style="font-family: georgia, palatino, serif;">Всъщност <strong>ИСТИНАТА</strong> е следната: Предупредителният сигнал се задейства само когато гумите загубят 25 % от налягането си (известно още като "опасно ниско" налягане), което значи, че все пак може да шофирате с гуми, които са недостатъчно напомпани. Това от своя страна може да причини ненужно износване, разход на гориво и в някои случаи да намали способността за завиване, като същевременно увеличава спирачния път.</span></p> <p><span style="font-family: georgia, palatino, serif;">Нашият съвет към вас е да проверявате налягането в гумите на всеки 30 дни по старомодния начин: ръчно, с помощта на манометър за налягане в гумите.</span></p> <p></p> <p><span style="font-size: 14pt; font-family: georgia, palatino, serif;"><strong>Мит №3 :</strong></span></p> <p><span style="font-size: 12pt;"><strong><span style="font-family: georgia, palatino, serif;">Трябва да въртите гумите си веднъж годишно.</span></strong></span></p> <p><span style="font-family: georgia, palatino, serif;">Истината: Това не е точно така. Ротацията на гумите трябва да се извършва на всеки 8 000 до 12&nbsp;000км, което съвпада и с типичната препоръка за смяна на маслото. Така че най-лесният начин да гарантираме, че това се случва, е да направите и двете едновременно.</span></p> <p></p> <p><span style="font-size: 14pt; font-family: georgia, palatino, serif;"><strong>Мит №4 :</strong></span></p> <p><span style="font-size: 12pt;"><strong><span style="font-family: georgia, palatino, serif;">Всички гуми се износват равномерно.</span></strong></span></p> <p><span style="font-family: georgia, palatino, serif;">Истината: В един идеален свят не би трябвало да се притесняваме за неравномерното износване на гумите си. Има обаче множество причини, поради които гумите ви могат да се износват по този начин.</span></p> <p><span style="font-family: georgia, palatino, serif;">В зависимост от задвижването, предните или задните гуми може да се износват по-бързо от останалите. При мощните автомобили със задвижване на задните колела най-вероятно ще се наблюдава по-бързо износване на задните гуми. Задните гуми са отговорни за предаването на мощността към пътя, което от своя страна води до по-бързото им износване в сравнение с предните.</span></p> <p><span style="font-family: georgia, palatino, serif;">Гумите ви могат да се износват по-бързо и когато не са правилно напомпани. Независимо дали са прекалено или недостатъчно напомпани, това води до непропорционално износване на гумите. Ако забележите неравномерно износване на предните гуми, то може да се дължи и на повредени компоненти на кормилното управление или на регулирането на гумите.</span></p> <p></p> <p><span style="font-size: 14pt; font-family: georgia, palatino, serif;"><strong>Мит №5 :</strong></span></p> <p><span style="font-size: 12pt;"><strong><span style="font-family: georgia, palatino, serif;">Много щадене, означава много оставащ живот на гумата.</span></strong></span></p> <p><span style="font-family: georgia, palatino, serif;">Истината: Истината е следната: мнозина са изненадани, че гумите могат да достигнат края на живота си, без да са изминали много път или да са извършили много работа.</span></p> <p><span style="font-family: georgia, palatino, serif;">Някои автомобилни производители препоръчват подмяна на гумите на всеки пет или шест години, независимо от дълбочината на протектора. Гума, която е била на автомобила седем или осем години, много прилича на 65-годишен човек: независимо колко здрав и в добра форма изглежда, той не трябва да играе футбол срещу 19-годишни младежи.</span></p> <p><span style="font-family: georgia, palatino, serif;"><a name="_GoBack"></a> Как можете да разберете на колко години е вашата гума:</span></p> <p><span style="font-family: georgia, palatino, serif;">1.Погледнете върху страничната стена, за да откриете буквите "<strong>DOT</strong>". След това ще има поредица от цифри, които могат да бъдат в три или четири отделни прозорчета. Последните четири цифри показват кога е произведена гумата: "<strong>3112</strong>" означава, че гумата е произведена през 31-вата седмица на 2012 г.</span></p> <p><span style="font-family: georgia, palatino, serif;">2.Проверете за пукнатини по страничната стена. Пукнатините са сериозен признак, че гумата трябва да се смени.</span></p> <p><span style="font-family: georgia, palatino, serif;">3.Проверете за влошаване на състоянието на гумата, което може да бъде голям проблем за рядко шофирани превозни средства, като например кемпери или колекционерски автомобили.</span></p> <p></p>

, , , ,
Сравнение на продукти
Нашият онлайн магазин използва така наречените „Бисквитки“ Научете повече за нашата политика за поверителност и нашата политика за Бисквитки